Office 365, Microsoft 365

Od 21. apríla 2020 sa oficiálna značka balíka produktivity od spoločnosti Microsoft zmenila z Office 365 na iba Microsoft 365. Nová konvencia pomenovania odráža stratégiu spoločnosti Microsoft poskytovať svojim zákazníkom jedinú kompletnú platformu produktivity. Z pohľadu zákazníka neexistuje žiadne oddelenie medzi Windows 10, Office 365 a Azure – všetko je to len jedna platforma, platforma Microsoft 365.

Microsoft Office sa ako produktový rad datuje takmer tri desaťročia dozadu, pričom prvé verzie v podstate kombinujú Word, Excel a PowerPoint do zvýhodneného balíka. Microsoft 365 (predtým známy ako Office 365), ktorý je k dispozícii od roku 2011, sa líši od tohto staromódneho balíka v dvoch ohľadoch: Po prvé, predáva sa ako predplatné (účtované mesačne alebo ročne), a nie ako trvalá licencia s pevná jednorazová platba. Po druhé, kombinuje sadu online služieb vrátane e-mailu podnikovej triedy, úložiska súborov v cloude a bezpečných komunikačných nástrojov spolu s tradičnými aplikáciami pre stolné počítače.

Keďže ide o ponuku predplatného, tieto programy pre stolné počítače sa aktualizujú automaticky, keď je k dispozícii nová verzia. Ak je vaše predplatné aktuálne, získate najnovšie verzie s mesačnými bezpečnostnými vydaniami a aktualizáciami funkcií každých šesť mesiacov v rovnakom kalendári ako Windows 10.

Microsoft 365 je k dispozícii vo edíciách Family a Personal (predtým známych ako Office 365 Home a Personal), ktoré sú určené na používanie rodinami, študentmi a jednotlivcami na osobné, nekomerčné použitie.

V tomto článku sa zaoberáme množstvom edícií Microsoft 365 Business a Enterprise, ktoré ponúkajú pokročilejšiu sadu funkcií ako edície Family a Personal, s aplikáciami na spoluprácu a nástrojmi na správu, ktoré sú navrhnuté tak, aby spĺňali výzvy podnikovej bezpečnosti a dodržiavania predpisov.

Ktoré online služby sú v Microsoft 365?

01
Exchange online

Táto e-mailová ponuka podnikovej triedy poskytuje každému predplatiteľovi služby Microsoft 365 vo vašej organizácii poštovú schránku s maximálnou kapacitou 50 GB alebo 100 GB s možnosťou prístupu k e-mailu prostredníctvom webového prehliadača alebo pomocou aplikácie Outlook v systéme Windows, na Macu alebo na mobilných zariadeniach. Zabudované je filtrovanie škodlivého softvéru a spamu, ako aj základné funkcie, ako sú zdieľané poštové schránky a (pre niektoré predplatné na Microsoft 365) pokročilé funkcie, ako je eDiscovery.

02
OneDrive for Business

Každý predplatiteľ Microsoft 365 Business získa 1 TB osobného úložiska OneDrive for Business so synchronizačnými klientmi dostupnými pre každú počítačovú a mobilnú platformu. Klient Windowsu 10 používa rovnakého synchronizačného klienta ako spotrebiteľská služba OneDrive, pričom údaje uchováva na samostatnom mieste. Funkcia Files on Demand umožňuje používateľom zobrazovať a spravovať cloudové úložisko pomocou Prieskumníka súborov. Správcovia plánov Enterprise môžu používateľov upgradovať na neobmedzené úložisko, ak im nestačí terabajt.

03
SharePoint Online

Rozhranie SharePointu je teraz elegantné tam, kde bolo kedysi neohrabané, a umožňuje tímom zdieľať súbory a synchronizovať informácie v Prieskumníkovi súborov pomocou rovnakého desktopového klienta ako vo OneDrive for Business. SharePoint aj Exchange Online obsahujú administratívne ovládacie prvky, ktoré používateľom obmedzujú zdieľanie dôverných informácií mimo organizácie.

04
Microsoft Teams

Táto platforma pre spoluprácu nahrádza staršiu službu Skype for Business a ponúka zjednotenú komunikáciu, HD videokonferencie a okamžité správy pre predplatiteľov služieb Microsoft 365 v organizácii spolu s architektúrou založenou na tíme a kanáli, ktorá pokrýva veľkú časť rovnakej sady funkcií ako alternatívy ako Slack. Bezplatná verzia Teams umožňuje malým podnikom využívať službu bez toho, aby museli platiť akékoľvek licenčné poplatky. Používanie Microsoft Teams sa od začiatku roka 2020 dramaticky rozšírilo, keď sa odstávky súvisiace s pandémiou stali ideálnou voľbou pre scenáre práce na diaľku. Vývojári stojaci za Teams mesačne dodávajú nové funkcie pre desktopové, mobilné a webové aplikácie.

05
Doplnkové služby

Niektoré plány Microsoft 365 zahŕňajú služby zacielené na konkrétne publikum. Plány Microsoft 365 Business Standard a Business Premium napríklad zahŕňajú služby pre malé a stredné podniky; tieto nástroje zahŕňajú Microsoft Bookings, ktorý umožňuje zákazníkom plánovať a spravovať stretnutia, a MileIQ, službu na sledovanie najazdených kilometrov. Všetky podnikové plány zahŕňajú službu sociálnej siete Yammer a výber nástrojov na automatizáciu podnikania vrátane Microsoft Power Apps na vytváranie vlastných formulárov, Power Automate na zefektívnenie opakujúcich sa pracovných postupov a Power BI Pro, pokročilý nástroj obchodnej analýzy.

Ktoré počítačové aplikácie
sú dostupné v Microsoft 365?

Každý plán Microsoft 365, ktorý obsahuje aplikácie pre počítače, ponúka nasledujúce aplikácie balíka Office pre všetky podporované verzie systému Windows a pre MacOS: Outlook, Word, Excel, PowerPoint a OneNote. Prístup a Publisher sú dostupné iba na počítačoch so systémom Windows. Microsoft nedávno oznámil plány zahrnúť do svojich obchodných plánov aj „odľahčenú“ verziu Visia. Tieto aplikácie sa aktualizujú automaticky na najnovšiu verziu s mesačnými aktualizáciami zabezpečenia a aktualizáciami funkcií dvakrát ročne.

Predplatné na Microsoft 365 poskytuje licencie pre používateľa, čo znamená, že aplikácie je možné nainštalovať a používať až na piatich telefónoch, piatich tabletoch a piatich počítačoch PC alebo Mac súčasne. Na svojom portáli osobného predplatného sa môže používateľ prihlásiť pomocou svojich poverení Microsoft 365 a spravovať inštalácie bez toho, aby musel zadávať kódy Product Key alebo sa starať o aktiváciu. 

Naproti tomu verzie balíka Office s trvalou licenciou sú zvyčajne licencované len na použitie na jednom zariadení a nie je možné ich preniesť.

Webové verzie Wordu, Excelu a PowerPointu ponúkajú pomerne robustné nástroje, ktoré umožňujú úpravu súborov uložených vo OneDrive for Business. Tieto nástroje fungujú v akomkoľvek modernom stolnom prehliadači bez potreby ďalšieho softvéru. Väčšina obchodných plánov ponúka aj Outlook na webe.

Keď sa prihlásite pomocou aktívneho predplatného na mobilných zariadeniach (iOS a Android), nová zjednotená aplikácia Office ponúka jediné miesto na vytváranie, zobrazovanie a úpravu súborov Word, Excel a PowerPoint. Aplikácia Outlook poskytuje jednotné zobrazenie obchodných a osobných e-mailových a kalendárových účtov. Mobilné aplikácie sú dostupné aj pre služby Microsoft 365 vrátane OneDrive, Skype for Business a Microsoft Teams.

Ktoré vydanie Microsoft 365 je vhodné pre vašu firmu?

Pre malé podniky podporujú štyri plány Microsoft 365 až 300 používateľov. Všetky ceny uvedené nižšie sú aktuálne k júnu 2021 a predpokladajú ročný záväzok. (Mesačné plány bez viazanosti zvyčajne stoja približne o 25 % viac.)

Microsoft 365 
Business Basic

(predtým Office 365
Business Essentials)

Zahŕňa iba online služby vrátane Exchange Online a OneDrive for Business bez prístupu k aplikáciám Office pre počítače. Tento plán je vhodný pre organizácie, ktoré chcú mať spravované e-mailové a cloudové úložisko, ale už investujú do desktopových programov balíka Office.

Microsoft 365 
Apps business

(predtým Office
365 Business)

Zahŕňa iba desktopové aplikácie balíka Office a cloudové úložisko súborov OneDrive for Business. Nezahŕňa e-mail Exchange Online ani žiadne iné online služby. Je to dobrá voľba pre malé podniky, ktoré chcú jednoduchý prístup k aplikáciám balíka Office a cloudovému úložisku, ale nechcú prepínať svoje e-maily na servery spoločnosti Microsoft.

Microsoft 365 
Business Standard

 (predtým Office 365
Business Premium)

Zahŕňa všetky online služby a desktopové aplikácie.

Microsoft 365 
Business Premium

(predtým Microsoft
365 Business)

Zahŕňa všetky online služby a desktopové aplikácie, plus pokročilú ochranu pred kybernetickými hrozbami a správu zariadení Microsoft Intune.

Tri plány Microsoft 365 Enterprise

Pre väčšie organizácie ponúka Microsoft tri plány Microsoft 365 Enterprise, ktoré podporujú neobmedzený počet používateľov. Na rozdiel od ich predchodcov Office 365 tieto plány teraz zahŕňajú licencovanie Windows Enterprise pre jednotlivých používateľov, prístup k Microsoft 365 Admin Center, nástroje na správu zariadení Microsoft Intune, Windows AutoPilot a Microsoft Endpoint Configuration Manager.

01
Microsoft 365 F3

Ponúka online služby a online verzie aplikácií balíka Office, ale nezahŕňa počítačové aplikácie. Tento plán je špecificky zameraný na organizácie, ktoré chcú pracovníkom v prvej línii ponúkať e-mailové a cloudové úložisko.

02
Microsoft 365 E3

Spája celý sortiment online služieb a desktopových aplikácií a je najobľúbenejším plánom pre väčšie spoločnosti. Zahŕňa pokročilé funkcie zadržania a zisťovania e-mailov na riešenie problémov so súdnymi spormi. Chýba mu niekoľko funkcií, ako napríklad schopnosť integrovať Microsoft Teams s telefónnym systémom organizácie, a obsahuje podmnožinu funkcií Azure Active Directory Premium.

03
Microsoft 365 E5

Zahŕňa niektoré pokročilé funkcie eDiscovery, ale vyššiu cenu odôvodňuje bezpečnostnými funkciami na podnikovej úrovni. Napríklad každé predplatné Microsoft 365 E5 je automaticky koncovým bodom pre analýzu hrozieb Microsoft 365 a možno ho integrovať s rozšírenou ochranou pred hrozbami Microsoft Defender.

Okrem týchto predkonfigurovaných plánov sú jednotlivé služby Microsoft 365 k dispozícii na základe a la carte. Pre neziskové organizácie, vládne agentúry a vzdelávacie inštitúcie sú k dispozícii ďalšie plány.

Správa Microsoft 365 v organizácii

Microsoft 365 obsahuje riadiaci panel, ktorý môžu správcovia použiť na správu licencií, predplatného, funkcií a zabezpečenia. Táto konzola môže byť ohromujúca a niektoré funkcie možno dokonca spravovať iba pomocou príkazov PowerShell.

Dokonca aj v malých organizáciách je kľúčové mať skúseného správcu Office 365, ktorý dokáže spravovať používateľov a správne konfigurovať možnosti zabezpečenia. Ak nemáte interných zamestnancov s náležitým školením, oplatí sa túto úlohu riadenia zadať externému poskytovateľovi riadených služieb.

Každý správca by mal poznať minimálne nasledujúce vstupné body pre správu Office 365:

Microsoft 365 portal: Tu môžu pristupovať k webovým službám a tiež spravovať inštalácie desktopových aplikácií balíka Office.

Microsoft 365 Admin Center: Pre používateľov, ktorým boli priradené aj roly správcu, tento portál obsahuje možnosti konfigurácie na správu používateľov a skupín, licencií a fakturácie. Možnosti v spodnej časti navigačnej tably umožňujú prístup k centrám spravovania pre konkrétne služby, ako sú Exchange Online a OneDrive for Business.

Azure Active Directory Admin Center: Každé predplatné Microsoft 365 pre firmy zahŕňa aj bezplatné konto Azure Active Directory. Administrátori môžu spravovať používateľov a zariadenia z tohto portálu a môžu tiež konfigurovať vzťahy s externými organizáciami a existujúcimi lokálnymi servermi. Upozorňujeme, že niektoré funkcie vyžadujú prémiové predplatné Azure AD.

Zabezpečenie účtov a obsahu

Služby Microsoft 365 sú predvolene navrhnuté tak, aby boli zabezpečené. Môžete vykonať niekoľko zmien predvolených nastavení, aby ste dosiahli správnu rovnováhu medzi bezpečnosťou a pohodlím.

Najprv povoľte viacfaktorovú autentifikáciu prihlásením sa na portál Azure Active Directory ako globálny správca. Každý používateľ musí poskytnúť alternatívne spôsoby kontaktu, ako napríklad telefónne číslo na prijímanie SMS správ. Aplikácia Microsoft Authenticator je užitočná najmä ako primárny prostriedok na generovanie jednorazových kódov alebo prijímanie upozornení push na prihlásenie do služieb Office 365.

Ďalej povoľte samoobslužné obnovenie hesla. Odkaz na túto možnosť nájdete v sekcii Zabezpečenie a ochrana osobných údajov na portáli správcu Microsoft 365.

Prečo si vybrať detect?

Ako si správne vybrať IT Outsourcing? Na trhu je množstvo spoločností, ktoré ponúkajú rovnaké spektrum služieb za podobné ceny.
Komu zveriť do rúk bezpečnosť vašich systémov? Ako získať istotu?

Prvým krokom k vašej spokojnosti je zmapovanie vašich súčasných technológií. Naši odborníci vám na základe bezplatného IT auditu vysvetlia,
v akom stave je vaše IT. Ukážeme vám možné problémy a predostrieme vám ich riešenie. Máte možnosť spoznať nás osobne a nezáväzne sa rozhodnúť,
či s nami chcete spolupracovať. Kto sú naši dlhoroční zákazníci a prečo si vybrali práve nás? Čítajte ďalej.

Referencie

Máte záujem o spoluprácu?

Každá úspešná spolupráca začína prvým stretnutím alebo cenovou ponukou.
Kontaktujte nás ešte dnes.

Partneri

Sme držiteľmi niekoľkých certifikátov. Odbornú správu vašich IT systémov zabezpečuje vyškolený personál.

Napíšte nám

    ISO9001

    ISO14001

    ISO27001

    ISO37001

    chevron-downarrow-rightcheckmark-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram