Koľko naozaj stojí IT outsourcing?

Každá firma dnes pre svoju činnosť potrebuje bezchybne fungujúce IT. Ako je to možné zabezpečiť a neplatiť za servis počítačov? Čítajte ďalej a dozviete sa viac.

Je to ako s autom

Málokto dnes nevlastní auto. Ak mu nedoprajete pravidelný servis, ktorý pri svojej prevádzke potrebuje, existuje veľká šanca, že skôr či neskôr dôjde v aute k závažným poruchám alebo náklady na servisné úkony budú vyššie, než by bolo vhodné. Samozrejme, auto zveríte do rúk odborníka, aby ste mali istotu, že ďalšie jazdenie ním bude bezpečné a bezporuchové. Paralelu tu vidíme s IT systémami, ktoré taktiež vyžadujú odbornú a pravidelnú údržbu. V prípade že to tak nie je, nastávajú komplikácie predražujúce celú prevádzku.

Ako sa outsourcing odrazí na nákladoch

Keďže pri IT outsourcingu platí pravidlo efektivity, náklady oproti vlastnému zamestnancovi sa pohybujú na úrovni 25% až 50%. To je hlavná finančná výhoda, pri ktorej máme istotu, že firma má k dispozícii niekoľko odborníkov.

Zmyslom outsourcingu je, že platíme len za to, čo potrebujeme. Je to cenovo výhodnejšie. Naša firma vie dodržiavať zmluvne dohodnutú reakčnú dobu a to pokojne aj 24 hodín denne, 7 dní v týždni, 365 dní v roku, a to vnímame ako ďalšiu veľkú výhodu IT outsourcingu.

Aké sú možnosti

Čo sa týka financií, existuje niekoľko možností. Služby môžu byť fakturované prostredníctvom mesačného paušálu, čo znamená, že správa nie je obmedzovaná počtom hodín. V rámci implementácie sa však úkony oceňujú zvlášť. So zákazníkmi sa môžeme dohodnúť na hodinových sadzbách alebo na kombinácii paušálu, ktorý zákazník platí za garanciu reakčných časov, a hodinovej sadzby za konkrétne úkony.

  • Pri zvolení paušálu zákazník platí vždy rovnakú sumu a nezáleží na tom, či nad problémom strávime hodinu alebo desať hodín. Problém sa snažíme vyriešiť v čo najkratšom možnom čase, aby sa naši zákazníci mohli k svojim aktivitám vrátiť čo najskôr. Je to výhodné pre obe strany.
  • Hodinovú sadzbu preferujú menšie firmy, ktoré sa s IT problémami stretávajú len z času na čas, prípadne firmy, ktoré nepotrebujú garantovaný reakčný čas v prípade, ak sa niečo pokazí, pretože vedia s daným problémom fungovať aj deň alebo dva. Paušál je najvýhodnejší pre firmy, ktoré majú množstvo IT vybavenia a ich 100% funkčnosť je pre ne nevyhnutnosťou.
Finančné výhody IT outsourcingu
  • Presné vyčíslenie nákladov
  • Flexibilita v type zmlúv
  • Úspora 50% až 75% nákladov na jedného interného zamestnanca
  • Efektívna správa - IT systémy sú udržiavané v perfektnom stave, zákazník neplatí za servisné hodiny

IT outsourcing je teda celkovo efektívnejší a lacnejší ako interný IT tím, zároveň však šetrí náklady na servis, pretože udržiava IT systémy v perfektnom stave. Výdavky sú transparentné a možností je viac, všetko záleží od konkrétnej potreby firmy.

O nás

Detect je firma s dlhoročnými skúsenosťami pri správe firemného IT. Ak sa potrebujete bližšie poradiť o vhodnom outsourcovaní vášho IT, pokojne sa u nás zastavte. Naši špecialisti sú tu pre vás.

#detect #itjednoducho #itodborne #itoutsourcing #servispocitacov #itsluzbybratislava

ISO9001

ISO14001

ISO27001

ISO37001

chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram